Komisija za izbor škola u projektu Mladi osluškuju: Osnaživanje učeničkih parlamenata za promociju i zalaganje za ljudska prava, koji sprovode Centar za obrazovne politike i Centar za socijalnu politiku, a finansiran je sredstvima Evropske unije, donela je odluku o uključivanju srednjih škola u projekat.
Na konkurs se prijavilo 36 srednjih škola iz različitih mesta širom Srbije i većina škola je izrazila visoku motivisanost za učešće u projektu. Od 36 projavljenih škola, 35 škola je ispunilo potrebne kriterijume i njihove prijave su prošle kroz proces evaluacije, dok se jedna škola prijavila nakon isteka konkursa. Komisija za izbor škola donela je odluku o uključivanju 16 srednjih škola, u skladu sa projektnim kapacitetima.
Za učešće u projektu izabrane su sledeće škole:
Želimo da izrazimo zadovoljstvo što su srednje škole širom Srbije prepoznale značaj projekta odnosno važnost osnaživanja mladih za zaštitu i promociju ljudskih prava i demokratije.
Više informacija potražite na sajtu Centra za obrazovne politike.
Centar za obrazovne politike, u saradnji sa Centrom za socijalnu politiku, od februara 2023. godine sprovodi projekat „Mladi osluškuju - Osnaživanje učeničkih parlamenata za promociju i zalaganje za ljudska prava“, čiji je cilj osnaživanje učeničkih parlamenata iz srednjih škola širom Srbije za zalaganje, promociju i zaštitu ljudskih prava i demokratije, uključujući zagovaranje za socijalnu inkluziju kroz obrazovanje.
Projekat traje do sredine 2025. godine i finansiran je od strane Evropske unije. Projekat ima za cilj osnaživanje mladih da deluju u cilju zaštite ljudskih prava i demokratije, uključujući zalaganje za socijalnu inkluziju kroz obrazovanje, kroz jačanje učeničkih parlamenata u 16 srednjih škola širom Srbije.
Učesnici će u projektu dobiti priliku da ojačaju svoje kapacitete u domenu zaštite ljudskih prava i na taj način doprinesu opštoj dobrobiti i socijalnih koheziji u sredinama gde je položaj mladih dodatno otežan materijalnom situacijom, kao i opštoj borbi protiv diskriminacije po bilo kom osnovu.