Nakon dve godine intenzivnog rada na unapređenju inkluzivnog obrazovanja, predstavnici 20 jedinica lokalnih samouprava (Aleksinac, Bečej, Bela Crkva, Bujanovac, Gornji Milanovac, Knjaževac, Novi Bečej, Obrenovac, Osečina, Petrovac na Mlavi, Požega, Prokuplje, Raška, Subotica, Surdulica, Svilajnac, Topola, Trstenik, Tutin i Žabalj) predstavili su primere svoje dobre prakse na sastanku koji je održan 6. i 7. novembra u Beogradu.
Unapređenje intersektorske saradnje kroz uspostavljanje mreže za inkluzivno obrazovanje je po iskazima/prezentacijama u lokalnoj zajednici (pa i samoevaluacije) bio ključni mehanizam za pokretanje mnogih inicijativa (unapređenje programa razvojnog savetovališta, programi podrške roditeljima dece iz osetljivih grupa, različiti programi prevencije vršnjačkog nasilja za decu-učenike i roditelje, razvoje programa vršnjačke podrške, itd). Takođe, mnoge mere koje su inicirane u ovom procesu jačanja kapaciteta stavile su fokus na prevenciju osipanja učenika iz obrazovanja, uz jaku potrebu unapređenja procedura za rad interresornih komisija i tranziciju, finansiranje inkluzivnog obrazovanja. Sve opštine i gradovi su uspeli da obezbede održivost mreža za inkluzivno obrazovanje, kao i mnogih inicijativa, sa vizijom da rad na unapređenju ikluzivnog obrazovanja mora da bude neprekidan i sinergičan u svakoj lokalnoj zajednici kako bi omogućio da svako dete ima pristup kvalitetnom obrazovanju.
Horizontalnoj razmeni prisustvovala je i Karol Vinjo, zamenica direktorke UNICEF-a, koja je zahvalila predstavniciama opština i gradova na njihovoj posevećenosti inkluzivnom obrazovanju i zajedničkoj viziji, ističući važnost unapređenja intersektorske i međuopštinske saradnje.
Razmena iskustava deo je projekta „Učimo svi zajedno“ koji sprovode Ministarstvo prosvete i UNICEF uz podršku Delegacije Evropske unije u Srbiji.